Bài giảng Tiếng Anh 11 Unit 2: Personal experiences

Chia sẻ: Nguyễn Tiến Lâm | Ngày: | 7 bài giảng

0
1.541
lượt xem
287
download
Xem 7 bài giảng khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Bài giảng Tiếng Anh 11 Unit 2: Personal experiences

Mô tả BST Bài giảng Tiếng Anh 11 Unit 2

Để đáp ứng yêu cầu dạy - học theo chương trình sách giáo khoa mới, với tinh thần đổi mới phương pháp dạy học, nhằm phát huy tính tích cực nhận thức của học sinh. Thời gian qua, Thư viện eLib đã sưu tập nhiều bài giảng điện tử hay của chủ đề Personal experiences, sắp xếp thành bộ sưu tập Bài giảng Tiếng Anh 11 Unit 2. Bộ sưu tập này là tài liệu hữu ích dành cho các em dễ dàng học tập và luyện thi tại nhà. Với nội dung chính từng bài học được truyền tải rõ ràng qua từng slide Powerpoint, kèm theo hình ảnh rõ ràng dễ dàng giúp các em học sinh hiểu được nội dung trọng tâm của bài học như: cách đọc quét thông tin cụ thể, hiểu văn bản và thể hiện ý tưởng của họ về kinh nghiệm quá khứ; nắm được cách sử dụng các thì quá khứ để nói về các sự việc trong quá khứ, phân biệt các âm thanh /m/, /n/, /η/. Hy vọng, đây cũng là bộ tài liệu tham khảo hữu ích cho việc soạn bài giảng của quý thầy cô giáo. Chúc quý thầy cô giáo và các em có tiết học hay!

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST

Tóm tắt Bài giảng Tiếng Anh 11 Unit 2

BÀI GIẢNG TIẾNG ANH 11

UNIT 2: PERSONAL EXPERIENCES

 

1. Before you read

  • Look at the pictures below and guess what is happening in each of them

2. While you read

a. Task 1: The words/ phrases in the box. Fill  the blanks 

♦ Making a fuss, sneaky, glanced, embarrassing, idols.

  • Making a fuss:      làm ầm lên
  • Sneaky:              gian xảo
  • Glanced:           liếc nhìn
  • Embarrassing:     bối rối, lúng túng
  • Idol:             thần tượng
  • 1. glanced
  • 2. Making a fuss
  • 3. Embarrassing
  • 4. idols
  • 5. sneaky

b. Task2: Put the pictures of the events in the order they happened in the story

  • My most embarrassing experience happened  a few years ago, when I was a grade 9 student. In those days, my biggest dream was a red hat- a floppy cotton hat  like the one my pop star idol wore in her video clip. I thought I would look great in it.
  • My father knew this, so on my birthday, he gave me some money so that I could buy the hat for myself. I was extremely excited and decided to go to the shop at once. I got on the bus and sat down next to a schoolboy about my age. The boy glanced at me and turned away. There was a sneaky look on his face, but I didn’t think much about it. I was busy imagining how I would look in the hat. After a while, I turned round and noticed that the boy’s schoolbag was open. Inside it, I saw a wad of dollar notes exactly like the ones my father had give me. I quickly looked into my own bag- the note had gone! It was sure that the boy was a thief. He had stolen my money. I didn’t want to make a fuss, so I decided  just to take my money back from the schoolboy’s bag, without saying a word about it. So I carefully put my hand into the boy’s bag, take the notes and put them in my own bag.
  • With the money I bought the pretty hat of my dreams. When I got home, I showed it to my father.
    • “ How did you pay for it?” he asked
    • “ With the money you gave me for my birthday, of course, dad” I replied
    • “ Oh? What’s that the?” he asked, as he pointed to a wad of dollar notes on the table
    • Can you imagine how I felt then?

c. Task 3: Answer the questions.

  • Game: Lucky numbers

3. After you read 

  • Discussion: What do you think the girl had to do after she discovered that the money she had taken from the boy’s bag was not hers?
  • Suggestions
    • She might feel embarrassed because that was not her money
    • Perhaps the girl could place a notice on a local newspaper to apologize the boy and contact him to give the money back
    • Perhaps the girl might want to her father the truth and ask him for help
    • Perhaps the could come to the police station, tell the police the truth and ask them for help
    • Maybe the girl could get on the same bus the next day and look for the boy to return him the money

Để xem các bài giảng còn lại của BST bài giảng Unit 2: Personal experiences, quý thầy cô và các em học sinh vui lòng đăng nhập vào trang thư viện elib để tài bài giảng về máy. 

Đồng bộ tài khoản