Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 7 vòng 4 đề thi số 1 năm học 2013

Chia sẻ: Hồ Vũ Hoàng | Ngày: | 1 đề thi

0
52
lượt xem
1
download
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Thư viện Đề thi Kiểm tra để cùng chia sẻ kinh nghiệm làm bài
Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 7 vòng 4 đề thi số 1 năm học 2013

Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 7 vòng 4 đề thi số 1 năm học 2013
Mô tả bộ sưu tập

Bạn đã nghe nói đến kỳ thi Olympic chưa? Đây là kỳ thi Tiếng Anh online để tuyển chọn ra những học sinh giỏi Tiếng Anh trong cả nước. Với mong muốn giúp các em đạt kết quả tốt trong kỳ thi này, Thư viện eLib giới thiệu với các em Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 7 vòng 4 đề thi số 1 năm học 2013. Bộ đề thi giúp các em rèn luyện khả năng giải đề, làm quen với dạng đề, biết cách phân bổ thời gian hợp lý,… Chúc các em đạt điểm cao trong kỳ thi tới!

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 7 vòng 4 đề thi số 1 năm học 2013

Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 7 vòng 4 đề thi số 1 năm học 2013
Tóm tắt nội dung

Bộ sưu tập Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 7 vòng 4 đề thi số 1 năm học 2013 là một trong những BST đặc sắc của eLib, được chọn lọc từ hàng trăm mẫu tư liệu một cách kỹ lưỡng, mời các bạn tham khảo đoạn trích sau đây:

Chọn câu trả lời tốt nhất cho những câu hỏi dưới đây.

Choose the best answer for the following questions. (2 points per question)
European Immigration to America

The year 1900 marked a time that witnessed a mass immigration of people from southern and eastern European countries to America. Before this wave of immigrants, the majority of those living in America had come originally from Northern Europe or the British Isles. The entire character of America was changed by these new immigrants. Some Called the United States the "Great Melting Pot."

Many of the new immigrants landed and stayed in cities like New York after their long trip from Europe. The immigrants had better luck finding work in big cities than in more rural areas, so they settled into city neighborhoods with other from their home countries. The result was that concentrated pockets of immigrants made up their own "little Italys" or "little Germanys." In these neighborhoods, the residents could speak their own language and buy their native foods from stores like those in Europe.

Even though the adults chose to live with others from their home countries, the immigrant children were educated in American public schools. Children from many European countries learned, ate, and played together during the school day. Possibly because of this interaction with others, the immigrant children were quicker to learn English and settle into the American way of life than their parents.

1. Why did immigrants often choose to live in a city neighborhood?
A. Farmland was much more expensive than city land.
B. It was easy for the adults to learn English in the city.
C. They wanted to be near people who had familiar traditions.
D. Most immigrants were from heavily-populated European areas.

2. What was one consequence of the pattern of movement described in the passage above?
A. American culture has been partly shaped by immigrants.
B. Children of immigrants parents always felt like outsiders.
C. Immigrants to America left their native cultures behind.
D. City neighborhoods in the United States were not changed.

3. Considering where they chose to live when they arrived in America, which of the following jobs was probably NOT generally sought by the European immigrants?
A. factory worker B. shopkeeper C. farmer D. maid

4. Which of the following modes of transportation made the movement described in the above passage possible?
A. automobiles B. ships C. airplanes D. trains

5. Which set of dots on the map below represents the most likely places settled first by the immigrants described in the passage above?
A. B.
C. D.

When Europeans returned from the Crusades, they brought new foods, trade goods, and ideas back with them. These goods and ideas helped spark Europe’s Age of Exploration.

6. This is an example of how cultures can be changed and enriched through
A. interaction with other peoples.
B. isolation from other peoples.
C. prejudice against other peoples.
D. stereotypes about other peoples.

Thư viện eLib mong BST Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 7 vòng 4 đề thi số 1 năm học 2013 sẽ giúp cho các em có thêm nguồn tư liệu hữu ích.
Đồng bộ tài khoản