Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 8 vòng 6 năm 2012

Chia sẻ: Đinh Thị Tho | Ngày: | 1 đề thi

0
83
lượt xem
2
download
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Thư viện Đề thi Kiểm tra để cùng chia sẻ kinh nghiệm làm bài
Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 8 vòng 6 năm 2012

Mô tả BST Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 8 vòng 6 năm 2012

Kì thi Olympic Tiếng Anh trên mạng là kì thi quan trọng đối với mỗi học sinh, nhất là học sinh đam mê môn học này. Dưới đây là BST Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 8 vòng 6 năm 2012 giúp các em kiểm tra lại kiến thức của mình và có thêm tài liệu chuẩn bị ôn tập cho kì thi sắp tới được tốt hơn.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST

Tóm tắt Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 8 vòng 6 năm 2012

Chúng tôi xin giới thiệu phần trích dẫn nội dung của tài liệu đầu tiên trong bộ sưu tập Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 8 vòng 6 năm 2012 dưới đây:

Chọn câu trả lời tốt nhất cho những câu hỏi dưới đây.

Effects of Electromagnetic Fields
Students made the device shown in the experimental setup below for testing the effects of different electromagnetic fields on substances. The testing device has three batteries, three coils of insulated copper wire, one iron rod, three adjustable selector switches, and one on/off switch with a power indicator light.
Six metal weights are available for the tests; each weight has the same volume and mass. The strength of the electromagnet is measured by counting the number of metal weights that can be suspended from the rod like a chain. A description of the functions of the device’s switches is below.
1. Which sequence correctly shows the energy conversions that allow the testing device to attract a metal weight with magnetic properties?
A. battery (chemical to heat) → wire coil (heat to magnetic) → metal weight (magnetic to frictional)
B. battery (chemical to electrical) → wire coil (electrical to magnetic) → metal weight (magnetic to mechanical)
C. battery (electrical to magnetic) → wire coil (magnetic to heat) → metal weight (heat to mechanical)
D. battery (electrical to mechanical) → wire coil (mechanical to magnetic) → metal weight (magnetic to gravitational)
Students attempted to use the device and the weights in an investigation. None of the metal weights were attracted to the electromagnet when they were placed near it. The students made sure that the power indicator light was on, then they tried every switch combination.

2. Which system modification and test are necessary to solve the design flaw in the experimental setup?
A. Use copper metal weights and test the batteries.
B. Use a copper rod and test the batteries.
C. Use smaller metal weights and test the original weights and the smaller weights with a bar magnet.
D. Use a larger iron rod and test the original metal weights with a bar magnet.

3. Which statement correctly describes the forces acting on the metal weights when the system design prevented them from being attracted to the electromagnet?
A. The balanced magnetic and gravitational forces were insufficient to overcome the inertia of the metal weight.
B. The balanced frictional and gravitational forces were insufficient to overcome the momentum of the metal weight.
C. The unbalanced frictional and gravitational forces were insufficient to overcome the inertia of the metal weight.
D. The unbalanced magnetic and gravitational forces were insufficient to overcome the momentum of the metal weight.

Để có đầy đủ, chi tiết và đúng định dạng, bạn vui lòng tải Đề thi Olympic Tiếng Anh lớp 8 vòng 6 năm 2012 để xem.
Đồng bộ tài khoản