Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 136

Chia sẻ: Đinh Thị Tho | Ngày: | 1 đề thi

0
18
lượt xem
0
download
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Thư viện Đề thi Kiểm tra để cùng chia sẻ kinh nghiệm làm bài
Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 136

Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 136
Mô tả bộ sưu tập

Để không bỡ ngỡ khi bước vào kỳ thi ViOlympic Tiếng Anh trên mạng, thư viện eLib giới thiệu với các em Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 136. Bộ đề thi được chọn lọc từ các năm trước, nội dung đa dạng sẽ giúp các em làm quen với các dạng bài tập khó, cấu trúc đề thi. Hi vọng đây sẽ là tài liệu tham khảo hữu ích cho các em.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 136

Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 136
Tóm tắt nội dung

Dưới đây là phần trích dẫn nội dung của tài liệu trong bộ sưu tập Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 136:

Đọc đoạn văn sau và trả lời các câu hỏi:

At first glance it might seem that a true artist is a solitary toiler in possession of a unique talent that differentiates him from the rest of society. But after further reflection it is quite apparent that the artist is a product of the society in which he toils rather 5 than an entity removed from that society. The genius of an artist is really a measure of the artist's ability to work within the framework imposed by society, to make use of the resources provided by society, and, most important, to mirror a society's values. It is society that imposes a structure on the artist, and the successful artist 10 must work within this framework. Societies have found various methods to support and train their artists, be it the Renaissance system of royal support of the sculptors and painters of the period or the Japanese tradition of passing artistic knowledge from father to son. The artist is also greatly affected by the physical resources of 15 his society. The medium chosen by the artist is a reflection not only of the artist's perception of aesthetic beauty but of resources that society has to supply. After all, wood carvings come from societies with forests, woven woolen rugs come from societies of shepherds, shell jewelry 20 comes from societies near oceans. Finally, the artist must reflect the values, both aesthetic and moral, of the society in which he toils. The idea of beauty changes from society to society, as seen in the oft cited example of Rubens' rounded women versus today's gamin-like sylphs, and the artist must serve as a mirror of his society's 25 measure of perfection. And society's moral values must equally be reflected in art if it is to be universally accepted.

1. What does the passage mainly discuss?
(A) The effect of the artist on society
(B) The role of an artist in improving society
(C) The relation between an artist and society
(D) The structure of society

2. The author thinks that an artist is
(A) separate from society
(B) a part of society
(C) differentiated from society
(D) an entity removed from society

3. According to the passage, which of the following is NOT a way that society imposes its structure on an artist?
(A) Society has found ways to train and support its artists.
(B) Society provides physical resources to an artist.
(C) Society imposes its values on the artist.
(D) Society allows the artist to use his unique talent to lead a solitary life.

4. Which of the following physical resources of art is NOT mentioned in the passage?
(A) Stone
(B) Wood
(C) Wool
(D) Shell

5. The example of Rubens' women is used to show that the artist
(A) has been supplied by society
(B) makes use of society's physical resources
(C) reflects society's aesthetic values
(D) reflects society's moral values  

Mời quý thầy cô giáo và các em học sinh xem tiếp tài liệu trong bộ sưu tập Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 136. Hoặc download về làm tài liệu tham khảo phục vụ quá trình dạy và học ở bậc phổ thông.  
Đồng bộ tài khoản