Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 50

Chia sẻ: Mai Hữu Hoài | Ngày: | 1 đề thi

0
21
lượt xem
0
download
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Thư viện Đề thi Kiểm tra để cùng chia sẻ kinh nghiệm làm bài
Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 50

Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 50
Mô tả bộ sưu tập

Thư viện eLib.vn luôn đồng hành cùng với các bạn thí sinh trong việc chuẩn bị cho kỳ thi Olympic Tiếng Anh trên mạng đạt kết quả cao. Chúng tôi đã sưu tầm để giới thiệu bộ sưu tập Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 50 đến với các bạn thí sinh. Hi vọng, bộ đề thi thử này sẽ giúp ích cho việc ôn thi của các bạn.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 50

Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 50
Tóm tắt nội dung

Mời quý thầy cô giáo và các em học sinh tham khảo phần trích dẫn nội dung của tài liệu đầu tiên trong bộ sưu tập Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 50 dưới đây:

Đọc đoạn văn sau và trả lời các câu hỏi:

Americans have in the past century assumed that their schools will be comprehensive, especially at the secondary, or high school, level. Stated another way, there has always been broad agreement in American society that public education will not follow a strictly defined 5 course of study, but instead will offer a variety of options from which students may choose.
Comprehensiveness has been a corollary of the American decision to educate the mass of the nation's children and youth, without systematically 10 winnowing out the academically less qualified. Providing education for such a heterogeneous group of students has necessarily involved taking account of various levels of intelligence, various career aspirations, various interests, and various levels of social experiences.
15 Comprehensiveness in education has not implied mfragmentation in the school's curriculum. Instead, it has affirmed that schools must provide options that reflect the diversity of interests and abilities of their students, while still concentrating on the fundamental learning skills."
1. What is the main topic of the passage?
(A) Secondary education.
(B) Comprehensive education.
(C) High school education.
(D) Public education.
2. What do most Americans think about public education?
(A) It should offer a variety of subjects to choose from.
(B) It should be strict.
(C) It should be well-defined.
(D) It should gradually eliminate the less qualified.
3. How does comprehensivess compare with the way children are taught in the US?
(A) It is different.
(B) It is opposed.
(C) It is similar.
(D) It is less effective.
4. What is not mentioned in the passage as being taken into account when providing education for a mixed group of students?
(A) Levels of intelligence.
(B) Financial background.
(C) Career aims.
(D) Interests.
5. What has comprehensiveness done to American education?
(A) Encouraged schools to teach fundamentals.
(B) Brought education to the mass of children and youth.
(C) Caused fragmentation.
(D) Made schools provide choices for students.

Quý thầy cô giáo và các em học sinh có thể tham khảo đầy đủ tài liệu này và xem thêm các tài liệu khác trong bộ sưu tập Đề thi ViOlympic Tiếng Anh Lớp 12 - Đề thi số 50. Hoặc download về làm tài liệu tham khảo phục vụ cho công tác dạy và học ngày càng hiệu quả.
Đồng bộ tài khoản