Giáo án Tiếng Anh 10 Unit 1: A day in the life of…

Chia sẻ: Thái Khánh Linh | Ngày: | 8 giáo án

0
3.901
lượt xem
169
download
Xem 8 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 10 Unit 1: A day in the life of…

Giáo án Tiếng Anh 10 Unit 1: A day in the life of…
Mô tả bộ sưu tập

Trước thềm năm học mới, việc soạn bài cho bộ môn mình đảm trách của các thầy cô giáo trở nên cần thiết hơn bao giờ hết. Thư viện eLib hiểu được điều đó nên đã chọn lọc các giáo án hay nhất, chất lượng nhất trong bộ Giáo án Tiếng Anh 10 Unit 1: A day in the life of…. Các giáo án được soạn chi tiết, dễ hiểu sẽ giúp các em nhanh chóng biết cách tìm hiểu về các hoạt động của những người nông dân. Giúp các em thực hành tiếng Anh bằng cách nói về thói quen hằng ngày, sử dụng các trạng từ chỉ tần số trong hoạt động thường ngày. Thêm nữa là giúp các em làm quen với từ mới chỉ các phương tiện giao thông, thực hành thêm về thì hiện tại đơn và quá khứ đơn. Chúc quý thầy cô giáo giảng dạy tốt.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 10 Unit 1: A day in the life of…

Giáo án Tiếng Anh 10 Unit 1: A day in the life of…
Tóm tắt nội dung

I. OBJECTIVES UNIT A DAY IN THE LIFE OF...

1. Educational aim: Students should know what a farmer’s day of work is and sympathize with farmers’ everyday work
2. Knowledge:
- General knowledge: Students know about activities on a day in the life of farmers
- Language: Sentences and expression for describing someone’s daily routines
- New words: Words related to a farmer’s daily work
3. Skills: Guessing meaning in context, scanning for specific information and passage comprehension

II. METHOD UNIT A DAY IN THE LIFE OF...

Integrated, mainly communicative

III. TEACHING AIDS UNIT A DAY IN THE LIFE OF...

Student’s book and pictures showing farmers’ daily routines, etc.

IV. PROCEDURE UNIT A DAY IN THE LIFE OF...

1. Organization
2. Check old lesson
3. New lesson

Warm-up: (5 minutes)
- Lead out the hand out and introduce how to put the name of the job on its place
1. teacher
2. doctor
3. worker
4. seller
5. farmer
- Ask students some questions
Where does a teacher work?
Where does a worker work?
Where does a farmer work?
- Let students understand more about the life of a farmer, today we learn Unit 1- part A: Reading

Before you read : (7 minutes)
- Ask students to use the suggestion in their books to work in pairs
- Ask and answer questions about your daily routine
- Listen to students and correct pronunciation and grammar if necessary
- Ask students to look at the picture in the book
- Show students to know about farmers’
daily routine

While you read : (23 minutes)
- Ask students to look through the passage and read in silence
- Help students read the passage
- Explain pronunciation and meaning of new words which appear in the passage
Task 1 : (3 minutes)
- Ask students to choose the option A, B or C that best suits the meaning of the italicised words
- Let students work individual or in groups
- Help students if necessary
Keys:
1C; 2C; 3A; 4A
Task 2: (4 minutes)
- Ask students to answer the following questions
- Ask students look through the passages then try to answer the questions in right way
- Let them work in pairs
- Help students if necessary (the answers in the passage)
Task 3: (6 minutes)
- Ask students to scan the passage and make brief note about Mr Vy and Mrs Tuyet’s daily routines
- Walk round the classroom and correct mistakes

After you read : (8 minutes)
- Ask students to close their books
- Ask them to talk about Mr Vy and Mrs Tuyet’s daily routines or their parents’ daily routines
- Listen to students and correct mistakes

V. HOMEWORK

- Ask students to write a passage about a farmer’s daily routines (80 words)
- Ask students to do Reading exercise of Unit 1 in workbook and prepare Part B : Speaking at home

Đồng bộ tài khoản