Giáo án Tiếng Anh 10 unit 15: Cities

Chia sẻ: Trần Minh Khải | Ngày: | 6 giáo án

0
1.098
lượt xem
100
download
Xem 6 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 10 unit 15: Cities

Giáo án Tiếng Anh 10 unit 15: Cities
Mô tả bộ sưu tập

Để quý thầy cô tiết kiệm thời gian soạn giáo án mà vẫn đảm bảo chất lượng bài dạy, chúng tôi xin giới thiệu BST Giáo án Tiếng Anh 10 Unit 15: Cities. Các giáo án trong BST này được chọn lọc kỹ càng, chi tiết giúp các em học sinh hiểu được cách so sánh các thành phố khác nhau và giải thích lý do, có thể yêu cầu và cung cấp thông tin một thành phố. Giáo viên sẽ giúp học sinh biết thêm một số thành phố nổi tiếng trên thế giới, về bức tượng Nữ thần Tự do ở New York. Ngoài ra, các thầy cô cò hướng dẫn các em cách viết một đoạn văn về một thành phố, điều chỉnh cách phát âm /Ө/ - /ð/ chính xác, biết sử dụng câu bị động. Mời quý thầy cô tham khảo!

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 10 unit 15: Cities

Giáo án Tiếng Anh 10 unit 15: Cities
Tóm tắt nội dung

I. OBJECTIVES UNIT CITIES

1. Educational aim: Students should know how to talk about New York City
2. Knowledge:
- General knowledge: Students know about some famous cities in the world
- Language: Sentences and expression for describing city
- New words: Words related to city
3. Skills: Guessing meaning in context, scanning for specific information and passage comprehension

II. METHOD UNIT CITIES

Integrated, mainly communicative

III. TEACHING AIDS UNIT CITIES

Student’s book and pictures showing some picture about some cites in the world, etc.

IV. PROCEDURE UNIT CITIES

1. Organization
2. Check old lesson
3. New lesson

Warm-up: (5 minutes)
- Ask students discuss and retell some famous cities in the world and give some information about them.
- Let students understand more about the history of some cites, today we learn Unit 15- part A: Reading

Before you read : (7 minutes)
- Ask students to look at some well-know places in New York and match the names of the pictures in their books to work in pairs
- Ask and answer questions about New York
- Listen to students and correct pronunciation and grammar if necessary

While you read : (23 minutes)
- Ask students to look through the passage and read in silence
- Help students read the passage
- Explain pronunciation and meaning of new words which appear in the passage
Task 1 : (3 minutes)
- Ask students to match A with their definitions in B
- Let students work individual or in groups
- Help students if necessary
Keys:
1D; 2C; 3E; 4A ;5B
Task2: (4 minutes)
- Ask students read the passage again and decide the statements are true or false
- Go around and help if necessary
- Call on some students to answer
- Give feedback
Task 3: (6 minutes)
- Ask students to answer the following questions
- Ask students look through the passages then try to answer the questions in right way
- Let them work in pairs
- Help students if necessary (the answers in the passage)

After you read : (8 minutes)
- Ask students to close their books
- Ask them to discuss the questions “ if you could visit New York, which places of interest there would you like to see? Why?”
- Call on the groups to tell and explain their choice
- Listen to students and correct mistakes

V. HOMEWORK

- Ask students to write a passage about city they have known (80 words)
- Ask students to do Reading exercise of Unit 15 in workbook and prepare Part B : Speaking at home

Đồng bộ tài khoản