Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 1: Friendship

Chia sẻ: Quách Đình Đại | Ngày: | 6 giáo án

0
3.757
lượt xem
140
download
Xem 6 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 1: Friendship

Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 1: Friendship
Mô tả bộ sưu tập

Thư viện eLib đã tổng hợp nhiều giáo án thành bộ sưu tập Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 1: Friendship giúp quý thầy cô thuận tiện cho việc biên soạn bài giảng của mình. Với nội dung bám sát vào chương trình trong sách giáo khoa của Bộ Giáo dục và Đào tạo, giáo viên dễ dàng truyền đạt kiến thức cho các em học sinh, giúp các em hiểu được các từ vựng liên quan đến chủ đề tình bạn và thảo luận về chủ đề này. Đồng thời có thể phân biệt giữa hai âm /t∫/ và /dʒ/, phát âm đúng các từ và câu có chứa các âm này. Mời quý thầy cô tham khảo để có thêm ý tưởng cho việc giảng dạy của mình!

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 1: Friendship

Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 1: Friendship
Tóm tắt nội dung

I. AIMS UNIT FRIENDSHIP

1. Language skills :
• Reading :
- How to read the poem, especially the intonation.
- Read and try to guess the meanings of words and expressions
- Passage comprehension.
- Finding the main content of the lesson.
2. Language focus :
Vocabulary : mutual, incapable of, unselfish, acquaintance, give-and take loyal to, suspicious
• Grammar :
- The simple present.
- Mutual pronoun “each other”.

II. TEACHING AIDS UNIT FRIENDSHIP

Cassette player, tape, chalks, pictures, handouts, charts , real objects if possible

III. PROCEDURE UNIT FRIENDSHIP

Pre-Reading (5’)
- Play the cassette
- Ask students to pay attention to the intonation
- Teacher goes around for helps.

While-Reading (28’)
- Introduce three tasks.
- Have students read the whole passage (once or twice) and do the tasks.
* TASK 1:
- Guide students how to do this task.
- Teacher goes around for any help.
- Compare the results of the others and correct mistakes.
* TASK 2:
- Ask students to read the four sentences in the textbook and choose the best answer
- Compare the result and correct mistakes.
* TASK 3:
- Have students discuss questions.
- Observe class and help students.
- Teacher goes around for any helps.
- Correct mistakes.

Post reading (10’)
- Teacher asks a general question, “Why do we need true friendship?”

IV. HOMEWORK

- Learn by heart some new words.
- Prepare part B

Đồng bộ tài khoản