Giáo án Tiếng Anh 11 unit 10: Nature in danger

Chia sẻ: Nguyễn Thị Diễm Trúc | Ngày: | 7 giáo án

0
3.604
lượt xem
412
download
Xem 7 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 11 unit 10: Nature in danger

Giáo án Tiếng Anh 11 unit 10: Nature in danger
Mô tả bộ sưu tập

Để giúp học sinh nắm được các kiến thức trong bài học một cách vững vàng, quý thầy cô giáo cần có một bài soạn để giảng dạy tốt nhất. Dưới đây là bộ sưu tập Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 10: Nature in danger được chúng tôi tuyển chọn của các giáo viên đang giảng dạy ở các trường phổ thông trong cả nước sẽ giúp thầy cô giáo có thêm tư liệu tham khảo. Qua đó, giúp học sinh hiểu được từ vựng và nắm được các thông tin về công viên quốc gia Cát Bà. Từ đó, có thể viết hoặc mô tả khu bảo tồn quốc gia khác mà họ biết, thể hiện ý tưởng của mình về các biện pháp bảo vệ thiên nhiên đang bị đe dọa, ... Ngoài ra, còn giúp các em phân biệt sự khác nhau giữa các cụm phụ âm /sl/, /m/, /sn/, /sw/, viết các câu với đại từ tương ứng với giới từ. Thư viện eLib hi vọng giáo án này sẽ góp phần giúp các thầy cô có được một bài soạn hay.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 11 unit 10: Nature in danger

Giáo án Tiếng Anh 11 unit 10: Nature in danger
Tóm tắt nội dung

I. OBJECTIVES UNIT NATURE IN DANGER

1. Educational aim: Students should know how to talk about nature in danger
2. Knowledge:
- General knowledge: Students know about how we have destroyed our environment and affected other species and do to save endangered animals
- Language: students could know about environmental destruction and conservation
- New words: Words related to nature in danger
3. Skills: Guessing meaning in context, scanning for specific information and passage comprehension

II. METHOD UNIT NATURE IN DANGER

Integrated, mainly communicative

III. TEACHING AIDS UNIT NATURE IN DANGER

Student’s book and pictures showing some picture about some cites in the world, etc.

IV. PROCEDURE UNIT NATURE IN DANGER

Warm-up: (5 minutes)
- Ask students to look at the pictures and answer the questions :
1, What animals can you see in these pictures?
2, where do these animal often live?
3,What would happen if their habitats were destroyed?
- Let students understand more about nature in danger, today we learn Unit 10- part A: Reading

Before you read : (7 minutes)
- Ask students to look at the pictures and match the names of the pictures in their books to work in pairs
- Ask and answer questions about endangered species
- Listen to students and correct pronunciation and grammar if necessary

While you read : (23 minutes)
- Ask students to look through the passage and read in silence
- Help students read the passage
- Explain pronunciation and meaning of new words which appear in the passage
Task 1 : (3 minutes)
- Ask students to fill each blank with a suitable word
- Let students work individual or in groups
- Help students if necessary
Keys:
1extinct; 2protect; 3decrease; 4lpollutants ;5endangered 6, interferences
Task2: (4 minutes)
- Ask students read the passage again and decide the best sums up each paragraph
- Go around and help if necessary
- Call on some students to answer
- Give feedback
Task 3: (6 minutes)
- Ask students to answer the following questions
- Ask students look through the passages then try to answer the questions in right way
- Let them work in pairs
- Help students if necessary
(the answers in the passage)

After you read : (8 minutes)
- Ask students to close their books
- Ask them to find out why some animals have become extinct
- Call on the groups to tell and explain their choice
- Listen to students and correct mistakes

V. HOMEWORK

- Ask students to write a passage about environment (80 words)
- Ask students to do Reading exercise of Unit 10 in workbook and prepare Part B : Speaking at home

Đồng bộ tài khoản