Giáo án Tiếng Anh 11 unit 15: Space conquest

Chia sẻ: Trần Minh Khải | Ngày: | 6 giáo án

1
8.008
lượt xem
1.311
download
Xem 6 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 11 unit 15: Space conquest

Giáo án Tiếng Anh 11 unit 15: Space conquest
Mô tả bộ sưu tập

Đây là bộ sưu tập Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 15: Space conquest dành cho các thầy cô đang trực tiếp giảng dạy để tham khảo. Tài liệu này giúp qúy thầy cô soạn giáo án bài học tốt hơn. Giúp học sinh nắm được từ vựng liên quan đến lĩnh vực không gian và tàu vũ trụ, giúp làm phong phú kiến thức về không gian. Đồng thời, học cách phân biệt âm thanh /nt/, /nd/, /nθ/, /ns/ và /nz/. Mời quý thầy cô tham khảo để soạn cho mình một giáo án giảng dạy tốt hơn.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 11 unit 15: Space conquest

Giáo án Tiếng Anh 11 unit 15: Space conquest
Tóm tắt nội dung

I. Objectives unit Space conquest

1. Educational aim: By the end of this lesson, students will be able to:
- develop such reading micro-skills as scanning for specific ideas, and identifying and correcting false statements
- use the information they have read to discuss celebrations in their culture
2. Knowledge:
- General knowledge: sts can have a general idea of the lesson as well as enrich their knowledge in the field of space and spacecraft; how human conquered the space.
- New words: words/ phrases related to space and spacecraft
3. Skills: Reading for general or specific information

II. Method unit Space conquest

Intergrated, mainly communicative

III. Teaching aids unit Space conquest

Some photos of celebrations in the world

IV. Procedures unit Space conquest

Warmer (Teacher prepares a picture of a plane, a spacecraft and an astronaut)
T asks students to look at the pictures and answer the questions:
- What can you see in each picture?
- What do you call a person who flies a plane/ a spaceship?
- Which job do you prefer, a pilot or an astronaut? Why? (Based on sts’ answer, teacher leads in the new lesson)
- Pre - Reading

Activity 1:
- Ask sts to match the names with the pictures in the textbook. (page 166)
1. Pham Tuan
2. Neil Armstrong
3. Yuri Alekseyevich Gagarin

Activity 2:
- Have sts work in pairs, answers the questions in the textbook based on the names of people in activity 1.
- Check sts’ answer and supply the correct information if necessary.

Activity 3:
- Teacher introduces some new words
orbit (n)
weightlessness (n)
enormous (a)
uncertainty (n)
temperature (n)
occur (v)
- T has sts practise reading the new words

While - Reading
- T plays the cassette
- Task 1:
- Give instructions for task 1.
- Ask sts to read the passage silently to finish task 1.
- Check orally & correct if necessary.
Task 2:
- Ask sts to read the passage again to answer the question in pairs.
- Teacher walks around to give help if necessary.
- Check sts’ answers by asking some pairs of sts give the questions and answers

Post - Reading
- Ask sts to work in groups, complete the summary of the reading passage by putting the words/ phrases in the box into the blanks
- Teacher walks around to give help if necessary
- Check sts’ answers and give bonus to the winners.

V. Homework

- Learn the new words
- Read the passage again
- Prepare Part B: Speaking

Đồng bộ tài khoản