Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 6: Competitions

Chia sẻ: Nguyễn ánh Duy | Ngày: | 6 giáo án

0
1.536
lượt xem
89
download
Xem 6 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 6: Competitions

Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 6: Competitions
Mô tả bộ sưu tập

Làm sao để truyền đạt được kiến thức giúp học sinh hiểu được nội dung của bài luôn là mối quan tâm của hầu hết các thầy cô giáo. Hiểu được nỗi niềm đó, chúng tôi xin giới thiệu bộ sưu tập Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 6: Competitions với nội dung rõ ràng, dễ hiểu nhằm giúp quý thầy cô có thêm những tư liệu tham khảo phục vụ cho công tác giảng dạy. Qua bộ sưu tập này, các thầy cô sẽ giúp học sinh hiểu được ý nghĩa của từ trong ngữ cảnh nhất định, đọc quét để hiểu được những chi tiết. Giáo viên sẽ trình bày với học sinh về các loại câu so sánh, cách nói về một cuộc thi và giúp các em phát âm đúng các âm /tr/, /dr/ và /tw/. Hi vọng, bộ sưu tập giáo án này sẽ giúp ích cho việc soạn giáo án của các quý thầy cô.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 6: Competitions

Giáo án Tiếng Anh 11 Unit 6: Competitions
Tóm tắt nội dung

I. AIMS UNIT COMPETITIONS

- Help students understand the content of the lesson.
- Help students understand the new words and use them in context.

II. METHODS AND TEACHING AIDS UNIT COMPETITIONS

- Communicative Approach
- Textbook ( English 11 ), Pictures
- Computer, Projector…

III. TEACHING PROCEDURES UNIT COMPETITIONS

Pre-Reading (8)
- Warm - up
- Ask students to look at the photos in their books and match them with the words in the box.
* Suggested answers :
a. Quiz “ Road to Olympia”
b. London Marathon
c. Sao Mai Singing Contest
d. Olympic Games
- Ask students some questions
a. Do you take part in the competitions like this?
b. Do you hope to win a competition? If so, which competition would you like to win?
c. Is winning the most important thing in a competition? Why / Why not?

While-Reading (28)
- Ask students to read the text silently.
- Introduce some new words.
* New words:
1. Recite (v): to say a passage, a poem aloud from memory.
2.Poem (n)
→ Poet (n) : a person who write poems
→ Poetry (n)
- Ask students to read the new words.
- Ask students to read the text again and do Task 1.
- Give feedback.
* Task 2:
- Ask students to read the passage again to answer the questions in the full form.
- Ask students to write their answers on the board and correct them if necessary.
- Give feedback.
- Ask students to copy down in their notebooks.
* Task 3:
- Ask students to do task 3.
- Ask representative of each group to give oral answers and write them on the board.
- Give feedback.

Post-Reading (9)
- Ask students to practice reciting the poem..
- Give remarks and correct mistakes.

IV. HOMEWORK

- Write down the questions and the answers in the notebooks.
- Learn the new words and questions by heart.
- Prepare Part B - Speaking.

Đồng bộ tài khoản