Giáo án Tiếng Anh 12 unit 14: International organizations

Chia sẻ: Nguyễn Thị Diễm Trúc | Ngày: | 5 giáo án

0
1.039
lượt xem
69
download
Xem 5 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 12 unit 14: International organizations

Giáo án Tiếng Anh 12 unit 14: International organizations
Mô tả bộ sưu tập

Mời các quý thầy cô tham khảo những giáo án hay của giáo viên các trường PT trong cả nước qua bộ Giáo án Tiếng Anh 12 unit 14: International organizations. Với cách trình bày chính xác, khoa học sẽ giúp các em học sinh hiểu về các tổ chức quốc tế, các hoạt động từ thiện và tình nguyện viên làm việc. Từ đó, học cách viết và mô tả về một số hoạt động của các tổ chức trên thế giới, học những từ liên quan đến chủ đề của bài học. Hi vọng, giáo án này sẽ giúp ích cho các thầy cô giáo trong việc mang đến một bài giảng hay, chất lượng cho các em học sinh.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 12 unit 14: International organizations

Giáo án Tiếng Anh 12 unit 14: International organizations
Tóm tắt nội dung

I. Objectives unit International organizations

1. Educational aim: Students should know about International Red Cross
2. Knowledge:
- General knowledge: Students know about activities of International Red Cross
- Language: Students could understand and use new words after reading
- New words: Words related to International Red Cross
3. Skills: Guessing meaning in context, scanning for specific information and passage comprehension

II. Method unit International organizations

Integrated, mainly communicative

III. Teaching aids unit International organizations

Student’s book and pictures, etc.

IV. Procedure unit International organizations

Warm-up: (5 minutes)
- Lead out the hand out and ask students matching the names of organizations with the pictures
- Let students understand more about these organizations, today we learn Unit 14- part A: Reading

Before you read : (7 minutes)
- Ask students to use the suggestion in their books to work in pairs
- Ask and answer questions :
1, What kind of activities is this organization involved in?
2,Is there a national Red Cross Society in Vietnam?
- Listen to students and correct pronunciation and grammar if necessary

While you read : (23 minutes)
- Ask students to look through the passage and read in silence
- Help students read the passage
- Explain pronunciation and meaning of new words which appear in the passage
* Task 1 : (3 minutes)
- Ask students to choose the best words in the box to complete the following sentences
- Let students work individual or in groups
- Help students if necessary
- Keys:
1,dedicated - 2,appealed 3 - initiated - 4,appalled - 5,resulted
* Task 2: (4 minutes)
- Ask students go through the reading text and decide whether the statements are true or false
- Walk round the classroom and correct mistakes
- Keys: 1. T, 2. T, 3. T ,4. F, 5. T.
* Task 3: (6 minutes)
- Ask students to answer the following questions
- Ask students look through the passages then try to answer the questions in right way
- Let them work in pairs
- Help students if necessary (the answers in the passage)
- Walk round the classroom and correct mistakes

After you read : (8 minutes)
- Ask students to read the passage again and fill a suitable word for the following paragraph
- Listen to students and correct mistakes
- Keys:1,appalled - 2,lack - 3,of - 4.in

V. Homework

- Ask students to write a short passage about the role of the Red Cross society in your country (80 words)
- Prepare Part B : Speaking at home

Đồng bộ tài khoản