Giáo án Tiếng Anh 12 unit 14: International organizations

Chia sẻ: Nguyễn Thị Diễm Trúc | Ngày: | 5 giáo án

0
1.132
lượt xem
86
download
Xem 5 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 12 unit 14: International organizations

Mô tả BST Giáo án Tiếng Anh 12 unit 14

Mời các quý thầy cô tham khảo những giáo án hay của giáo viên các trường PT trong cả nước qua bộ Giáo án Tiếng Anh 12 International organizations. Với cách trình bày chính xác, khoa học sẽ giúp các em học sinh hiểu về các tổ chức quốc tế, các hoạt động từ thiện và tình nguyện viên làm việc. Từ đó, học cách viết và mô tả về một số hoạt động của các tổ chức trên thế giới, học những từ liên quan đến chủ đề của bài học. Hi vọng, giáo án này sẽ giúp ích cho các thầy cô giáo trong việc mang đến một bài giảng hay, chất lượng cho các em học sinh.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST

Tóm tắt Giáo án Tiếng Anh 12 unit 14

GIÁO ÁN TIẾNG ANH 12

UNIT 14: INTERNATIONAL ORGANIZATIONS

 

I. Objectives unit International organizations

1. Educational aim:

  • Students should know about International Red Cross

2. Knowledge:

  • General knowledge: Students know about activities of International Red Cross
  • Language: Students could understand and use new words after reading
  • New words: Words related to International Red Cross

3. Skills:

  • Guessing meaning in context, scanning for specific information and passage comprehension

II. Method unit International organizations

  • Integrated, mainly communicative

III. Teaching aids unit International organizations

  • Student’s book and pictures, etc.

IV. Procedure unit International organizations

Teacher’s activities

Students’ activities

Notes

Warm-up: (5 minutes)

- Lead out the hand out and ask students matching the names  of  organizations   with the pictures

- Let students understand more about these organizations, today we learn Unit 14- part A: Reading

 

Before you read : (7 minutes)

- Ask students to use the suggestion in their books to work in pairs

- Ask and answer questions :

1,what kind of activities is this organization involved in?

2,Is there a national Red Cross Society in Vietnam?

- Listen to students and correct pronunciation and grammar if necessary

While you read : (23 minutes)

- Ask students to look through the passage and read in silence

- Help students read the passage

- Explain pronunciation and meaning of new words which appear in the passage

Task 1 : (3 minutes)

- Ask students to choose the best words in the box to complete the following sentences

- Let students work individual or in groups

- Help students if necessary

Keys:

1,dedicated   2,appealed  3,initiated

4,appalled     5,resulted

Task 2: (4 minutes)

-Ask students go through the reading text and decide whether the statements are true or false

-Walk round the classroom and correct mistakes

-Keys: 1. T, 2. T, 3. T ,4. F, 5. T.

Task 3: (6 minutes)

- Ask students to answer the following questions

- Ask students look through the passages then try to answer the questions in right way

- Let them work in pairs

- Help students if necessary

(the answers in the passage)

- Walk round the classroom and correct mistakes

After you read : (8 minutes)

- Ask students to read the passage again and fill a suitable word for the following paragraph

- Listen to students and correct mistakes

-Keys:1,appalled,2,lack .3,of,4.in

Home work: (2 minutes)

- Ask students to write a short  passage about the role of the Red Cross society in your country (80 words)

- Prepare Part B : Speaking at home

 

- Open the book

- Listen to the teacher

- Look at the blackboard and put two words together

- Listen to the teacher and open the book – Unit 14, part A: reading

 

 

- Look at the book, listen to the teacher and work in pairs:

-Answer the questions

1,giving medical aids-taking care of victims of poverty

2,Yes

 

 

- Listen to the teacher then read the passages

- Ask some new words if necessary

 

 

- Keep the book open

- Listen to the teacher then do task 1

- Ask the teacher if necessary

- work individual or in group

- Write down in the notebook

 

 

- Listen to the teacher

-work individually and then work in pair and compare

 

 

 

 

- Try to answer the questions

- Practice with a partner then write them down in the note books

- Ask the teacher if necessary

 

 

 

 

- Listen to the teacher

-Work in pairs

- The students who are called to stand up to talk loudly are intelligent ones

 

- Listen to the teacher and write down homework

 

 

Trên đây là một phần nội dung của giáo án bài International organizations để xem hết nội dung của giáo án và các giáo án còn lại trong BST, quý thầy cô vui lòng đăng nhập và download về máy.

Ngoài ra, để tiện trong việc giảng dạy quý thầy cô có thể xem thêm bài giảng:

Và xem thêm giáo án bài tiếp theo:

Đồng bộ tài khoản