Giáo án Tiếng Anh 12 Unit 2: Cultural diversity

Chia sẻ: Phạm Thị Hạnh | Ngày: | 6 giáo án

0
2.517
lượt xem
59
download
Xem 6 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 12 Unit 2: Cultural diversity

Giáo án Tiếng Anh 12 Unit 2: Cultural diversity
Mô tả bộ sưu tập

Mời quý thầy cô giáo tham khảo bộ sưu tập Giáo án Tiếng Anh 12 Unit 2: Cultural Diversity để nâng cao kĩ năng và kiến thức soạn giáo án theo chuẩn kiến thức, kỹ năng trong chương trình GDPT. Bộ giáo án được chọn lọc từ các giáo viên đang giảng dạy với nội dung phù hợp quy định bộ GD và súc tích giúp học sinh dễ dàng hiểu vai trò của đa dạng văn hóa, biết cách sử dụng các từ mới thông qua hỏi và trả lời về văn hóa. Ngoài ra, học sinh còn có thể biết được thêm một số nền văn hóa của một số nước. Chúc quý thầy cô giáo có những bài giảng hay, chất lượng!

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 12 Unit 2: Cultural diversity

Giáo án Tiếng Anh 12 Unit 2: Cultural diversity
Tóm tắt nội dung

I. Objectives unit Cultural diversity

1. Educational aim:
- Students read passage comprehension about role of cultural diversity
- Students know how to use the new words through asking and answering
2. Knowledge:
- General knowledge: Through this unit, students know more about cultural diversity
- New words: Words related to the topic( culture, society....)
3. Skills:
- Guessing meaning from context
- Summarizing main idea
- Passage comprehension

II. Method unit Cultural diversity

Intergrated, mainly communicative

III. Teaching aids unit Cultural diversity

Board, tape, cassetteplayer, chalks, textbook and notebook

IV. Procedures unit Cultural diversity

Warm-up: (4 minutes)
- Ask students to list out the factors that create a happy life
- Let students work in pairs
- Ask students questions
- Lead in: Today, we’ll study a new lesson Unit 2- part A :Reading

Pre-reading: (7 minutes)
- Ask students to work in groups of four and guess what are happening in the picture. Hang on the blackboard the table of the questions to help students to guess the activity in each picture:
- Which of the following factors is the most important for a happy life ?W hy ?
- Love, money, parents’ approval, a nice house,a good job, good health...etc.
- Ask the representatives of the groups to express their ideas in front of the class.
- Give the feedback
+ Pre-teach some new words
- precede (v) - counterpart(n)
- confide(v) - sacrifice (v)
- Ask students to read up in chorus twice.
- Ask students to guess the meaning of the new words.
+ Introduce the situation of the passage
+ Show students the tasks of the reading

While-reading: (20 minutes)
- Make the class read the small talks, to scan the details and do the tasks
* Task 1 :
Ask students to read the passage in skim to make sure the meaning of the words.
- Call some students to show the meanings
- Ask students to read the passage again and do the task in groups of four
- Call on some students to read the answers in front of the class.
- Ask students to read the sentences with the words given
* Task 2
- Ask students to work in groups of 8 to answer the questions given.
- Call on some students to show the class the right answers
- Listen to the students and help them if neccesary.

Post-reading: (12 minutes)
- Ask students to work in groups to discuss about the question :
- What are the differences between a traditional Vietnamese family and a morden Vietnamese family ?
- Give some suggested words to talk about a family :number of children, the house they like to have, the head of the family , who works , who takes care of the housework and children , the income...
- Call on some representatives on the groups to talk about the differences

V. Homework

- Do reading text in workbook
- Prepare the next lesson

Đồng bộ tài khoản