Giáo án Tiếng Anh 12 unit 5: Higher education

Chia sẻ: Nguyễn Thị Lý | Ngày: | 6 giáo án

0
1.321
lượt xem
57
download
Xem 6 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 12 unit 5: Higher education

Giáo án Tiếng Anh 12 unit 5: Higher education
Mô tả bộ sưu tập

Tuyển tập các bộ Giáo án Tiếng Anh 12 Unit 5: Higher Education hay dành cho quý thầy cô tham khảo. Một số giáo án soạn dạy dùng phương pháp dạy học theo hướng tích cực hóa hoạt động học tập của học sinh. Phần mục đích yêu cầu đúng và rõ ràng theo cuốn Chuẩn Kiến thức và Kĩ năng giúp các em học sinh hiểu được cách sử dụng động từ ở thì quá khứ và cách sắp xếp trình tự của một sự kiện. Ngoài ra, học sinh còn được tìm hiểu thêm về ấn tượng đầu tiên trong cuộc sống đại học, qua đó biết về chương trình giáo dục đại học. Mời qúy thầy cô tham khảo để có được những bài giảng hay.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 12 unit 5: Higher education

Giáo án Tiếng Anh 12 unit 5: Higher education
Tóm tắt nội dung

A. Aims unit Higher education

To help students to practice:
- Guessing words’ meanings in contexts
- Reading for details of information about application process for universities in the UK
- Reading for gist and answer comprehension question

B. Aids unit Higher education

Textbooks, pictures, board, chalks

C. Methods unit Higher education

Communicative approach and leaner- centered approach.

D. Procedure unit Higher education

1.Class organization:
2.Checking up: Checking during the new lesson.
3.New lesson:

I. Warm-up:
- Ask Ss some questions:
+ What are you going to do after you finish high school?
+ Which university would you like to attend?
+ Where will you live if you study at a university far from your house?
- Get feedback
- Lead Ss to the new lesson: higher education

II. Before you read :
- Ask Ss to work in pairs, ask and answer the following questions:
+ How do you say in English the names of these universities?
+ What university would you like to apply for and why?
- Get feedback.
- Give Ss suggested answers.

III. While you read:
- Ask students to look through the passage and read in silence
- Help students read the passage
- Explain pronunciation and meaning of new words which appear in the passage
Vocabulary
• applicant (n): người xin học
• application from (n): đơn xin học
• blame (v): đổ lỗi
• daunt (v): làm nản long
• mate (n): bạn bè
• scary (v): sợ hãi
• undergraduate course: khóa học đại học
Task 1 :
- Introduce the task: Complete the following sentences, using the right forms of the words in the box.
- Ask Ss to complete the following sentences, using the right forms of the words in the box.
- Go around class and help Ss if they need.
- Call on Ss to give their answers.
- Correct mistakes.
Task 2:
- Introduce the task: Find out who:
a. attended a party on the first weekend at college.
b. didn't get on very well with the roommate.
c. was not used to meeting different people every day at college.
d. liked having a chance to be creative.
e. was very excited about going to college.
f. enjoyed the first year at college.
- Go around class and help Ss if they need.
- Call on Ss to give their answers.
- Correct mistakes.
Task 3:
- Introduce the task: Answer the following questions.
1. What did Sarah do on the first weekend?
2. Why did Sarah feel so lonely at the party?
3. What problems did Ellen have with her roommate?
4. What did Brenden think about his first year at college?
5. What does the social calendar of the colleges provide him?
- Guide Ss to answer.
- Go round the class to help Ss if necessary.
- Call on some Ss to give their answers.
- Correct mistakes

E. Homework

- Ask students to read the passage again.
- Ask students to do Reading exercise of Unit 5 in workbook and prepare Part B : Speaking at home

Đồng bộ tài khoản