Giáo án Tiếng Anh 6 unit 15: Countries

Chia sẻ: Nguyễn Đoàn Thiên Phú | Ngày: | 10 giáo án

0
2.676
lượt xem
131
download
Xem 10 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THCS để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 6 unit 15: Countries

Giáo án Tiếng Anh 6 unit 15: Countries
Mô tả bộ sưu tập

Trước thềm năm học mới, việc soạn bài cho bộ môn mình đảm trách của các thầy cô giáo trở nên cần thiết hơn bao giờ hết. Thư viện eLib hiểu được điều đó nên đã chọn lọc các giáo án hay nhất, chất lượng nhất tổng hợp trong bộ Giáo án Tiếng Anh 6 unit 15: Countries. Các giáo án được soạn chi tiết, dễ hiểu sẽ giúp các em dễ dàng hiểu được từ vựng về quốc gia và dân tộc, từ vựng ngôn ngữ để nói về nơi mà mọi người đến. Giáo viên hướng dẫn học sinh học viết một tấm bưu thiếp nói về kì nghỉ hoặc cho bạn bè; biết thực hành hỏi và trả lời câu hỏi về thông tin cá nhân và học cách sử dụng cấu trúc câu so sánh. Chúc quý thầy cô giáo giảng dạy tốt

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 6 unit 15: Countries

Giáo án Tiếng Anh 6 unit 15: Countries
Tóm tắt nội dung

I. Objectives unit Countries

- Knowledge:Present Countries, Nationlities and Languages vocabulary to talk about where people are from.
- Language skills: focus on speaking and writing skills.

II. Preparation unit Countries

- Teacher:Pictures, textbook,CD player/cassette,teaching aids.
- Student: book,learning aids.

III. Procedures unit Countries

1. Warm-up:*Brainstorm
- Ask students to think of some country names .
- Get them to go to the board and write down their ideas.
- Give feedback.

2. Presentation:
* Elicit vocabulary
• Translation
• Explanation
• Situation
• Translation
• Use the pictures to work out the country names in Vietnamese.
* Slap the board
- Put the Vietnamese translation on the board.
- Call two students of two teams to the front of the class.
- Call out one of English words in loud voice.
* Presenation Text
- Let students to listen to the cassette and repeat.
- Introduce oneself and others:
+ I’m (teacher’s name). I’m from Viet Nam . And this is John. He ‘s from the USA.

3.Practice:- Ask some students some questions and to introduce the Wh-question “Where is …… from?” and the answer “He / She’s from…………”.
- Point to the questions and answer to get students to isolate the model sentences .

IV. Consolidation unit Countries

* Nought and crosses
- Put the grid on the board.
- Divide class into teams. One is noughts (O) and the other is Crosses (X).
- Two teams choose any words in the boxes and ask questions about county names
- The team which has three noughts or three crosses on a line will win the game.

V. Homework

- Ask students to learn vocabulary and how to introduce their nationality and language and ask others about these.
- Countries, nationalities and languages vocabulary.
- Where +is / are+S+from?
- S + am / is / are + country name.
- I + speak +language )
- He / She + speaks + language
- Unit 15: Country – WE ARE THE WORLD - Lesson 2: A4-6

Đồng bộ tài khoản