Giáo án Tiếng Anh 8 unit 13: Festivals

Chia sẻ: Nguyễn Thị Diễm Trúc | Ngày: | 11 giáo án

0
4.506
lượt xem
240
download
Xem 11 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THCS để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 8 unit 13: Festivals

Giáo án Tiếng Anh 8 unit 13: Festivals
Mô tả bộ sưu tập

Đây là bộ sưu tập Giáo án Tiếng Anh 8 unit 13: Festivals dành cho các thầy cô đang trực tiếp giảng dạy để tham khảo. Tài liệu này giúp quý thầy cô soạn giáo án bài học tốt hơn. Giúp học sinh hiểu được từ vựng về những lễ hội, ngày lễ lớn của dân tộc và của các quốc gia khác; nắm bắt được các phong tục tập quán của người Việt Nam và biết thêm thông tin về một số lễ hội truyền thống của người Việt Nam. Ngoài ra, giáo viên còn giúp học sinh nói về việc chuẩn bị cho kỳ nghỉ Tết, các kỳ nghỉ tuyệt vời ở Việt Nam. Mời quý thầy cô tham khảo để soạn cho mình một giáo án giảng dạy tốt hơn.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 8 unit 13: Festivals

Giáo án Tiếng Anh 8 unit 13: Festivals
Tóm tắt nội dung

A. Aim unit Festivals

By the end of the lesson, Ss will be able to ask for explanation of events.

B. Methods unit Festivals

Communicative approach

C. Teaching aids unit Festivals

Teacher: textbook, poster, pictures
Students: textbook, notebook, pens, rulers.

D. Procedure unit Festivals

I. Class management: 1 minute
II. Revision: (5 minutes) WARM-UP
III. New lesson:
1. Setting the scene: Included in the WARM-UP
2. Main activities:
- Write the names on the board
- Give the information and then ask question
- Ss look at the board, listen and answer the question.
- Elicit words from students.
- Guide Ss to read new words.
Set the scene: Ba invites his friend to a traditional festival in the north of Vietnam. Do you know what kind of festival it is? (It is the rice- cooking festival)
- Ask Ss to guess what they are going to read by asking question then write Ss' answers on the board.
- Elicit the example and write them on the board.
- Ask Ss to open their books (p.121-122), read the dialogue, and listen to the tape.
- Check Ss' guesses are correct or not.
- Ask Ss to read the statements (page 122) and check (√) the boxes, using the information in the dialogue.
- Get Ss to give their answers and correct the false sentences. Have Ss to copy down
- Ask Ss to read the dialogue again and try to summarize the rice-cooking festival.
- Call some Ss to present on board.

E. Consolidation unit Festivals

T asks students to retell the rice-cooking festival.

F. Homework

- Write the summary into your notebooks.
- Do exercises 1 & 2 in your workbook.
- Prepare Speak and Listen

Đồng bộ tài khoản