Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 2: Making arrangements

Chia sẻ: Lê Hoàng Hảo | Ngày: | 8 giáo án

0
1.297
lượt xem
83
download
Xem 8 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THCS để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 2: Making arrangements

Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 2: Making arrangements
Mô tả bộ sưu tập

Thầy cô giáo là người đưa hàng trăm chuyến đò sang sông. Vì thế, mỗi kiến thức thầy cô giáo truyền đạt phải được tìm hiểu và nghiên cứu kỹ càng. Hiểu được điều đó, chúng tôi giới thiệu Bộ sưu tập Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 2: Making arrangements giúp quý thầy cô tham khảo khi soạn giáo án, hướng dẫn các em học sinh cách đọc và hiểu nội dung của cuộc đối thoại. Ngoài ra, còn biết cách trả lời các câu hỏi, nắm được các từ vựng liên quan tới fax, máy tính, điện thoại di động, máy trả lời, danh bạ điện thoại, đồng thời ôn lại thì tương lai "be going to + V". Hi vọng, với bộ giáo án này, các quý thầy cô sẽ có thêm tài liệu cho bài soạn của mình chuyên nghiệp hơn.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 2: Making arrangements

Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 2: Making arrangements
Tóm tắt nội dung

A. Aim unit Making arrangements

By the end of the lesson, students will be able to use the telephone to make and confirm arrangements.

B. Methods unit Making arrangements

Communicative approach

C. Teaching aids unit Making arrangements

Teacher: textbook, poster, pictures
Students: textbook, notebook, pens, rulers.

D. Procedure unit Making arrangements

I. Class organization: 1 minute
II. Revision: (5 minutes) WARM-UP
III. New lesson:
1. Setting the scene: Included in the WARM-UP
2. Main activities:
- T asks Ss to match each object (pictures on P. 18) with its name.
- T gives the definitions of these objects on a poster and asks Ss to match the object with its definition.
- Ss match each object (pictures on P. 18) with its name.
- T elicits the vocabulary and models three times.
- T uses ROR to check vocabulary
- T sets the scene: "Hoa and Nga are talking on the phone. They are talking about going to see a movie."
- T asks Ss to guess by answering the following questions.
- Ss work in pairs to guess by answering the questions.
- T gives feedback
- T asks Ss to read the conversation between Nga and Hoa on P.19 and gives them feedback.
- Ss work individually reading the conversation between Nga and Hoa on P. 19.
- T gives Ss some questions and asks them to work in pairs to answer. Give feedback
- Ss work in pairs answering the questions
- T gets some pairs of Ss to ask and answer the questions.
- Ss ask and answer the questions. (open pairs - closed pairs)
- T hangs the poster of Matching the phrases with their meanings on the BB and asks students to work individually.
- Ss work individually and give answers.
- T models the dialogue with a student then asks the whole class to play the roles of 2 Ss who are talking on the phone making arrangements.
- Ss work in pairs
- T calls some pairs to perform in front of the class
- T gives comments

E. Consolidation unit Making arrangements

T asks students to go through the main points of the lesson and teacher comments.

F. Homework

- T asks students to do exercises 1 & 2 in workbook.
- Students prepare Speak + Listen

Đồng bộ tài khoản