Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 4: Our past

Chia sẻ: Trương Thành Phát | Ngày: | 8 giáo án

0
1.160
lượt xem
63
download
Xem 8 giáo án khác
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THCS để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 4: Our past

Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 4: Our past
Mô tả bộ sưu tập

Làm sao để truyền đạt được kiến thức giúp học sinh hiểu được nội dung của bài là vấn đề đặt ra với các giáo viên. Hiểu được khó khăn đó, chúng tôi xin giới thiệu BST Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 4: Our past với đầy đủ nội dung rõ ràng, dễ hiểu nhằm giúp quý thầy cô có thêm những tư liệu tham khảo phục vụ cho công tác soạn giảng. Qua BST này, các thầy cô sẽ giúp học sinh nắm được cách nói về những hành động, những thói quen trong quá khứ bằng cách sử dụng “used to”. Ngoài ra, giáo viên còn giúp học sinh biết cách sử dụng các giới từ chỉ thời gian và thì quá khứ đơn để viết một câu chuyện dân gian. Hi vọng, với bộ giáo án này, các quý thầy cô sẽ có cho mình một giáo án thật chuyên nghiệp và chất lượng.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 4: Our past

Giáo án Tiếng Anh 8 Unit 4: Our past
Tóm tắt nội dung

A. Aim unit Our past

By the end of the lesson, students will be able to tell the activities people used to do in the past.

B. Methods unit Our past

Communicative approach

C. Teaching aids unit Our past

Teacher: textbook, poster, pictures
Students: textbook, notebook, pens, rulers.

D. Procedure unit Our past

I. Class organization: 1 minute
II. Revision: (5 minutes) WARM-UP
III. New lesson:
1. Setting the scene: Included in the WARM-UP
2. Main activities:
- T asks students to look at the picture on p.38 and write the names of the things that do not belong to the past.
- T gives feedback
- T models 3 times and gets Ss to repeat
- T sets the scene: “You are going to read a conversation between Nga and her grandma about the childhood of her grandma.” Please read the statements and guess which is true, which is false.
- T asks Ss to read the dialogue between Nga and her Grandma and check their prediction.
- Ss correct the false statements.
- T asks Ss to work in pairs to find out the answers to these questions.
- T asks Ss to practice asking and answering the questions
- Ss work in pairs – open pairs – closed pairs
- T has Ss read the statements in part 3 on p.39 and decide which is a fact and which is an opinion.
- T asks Ss to work in groups, discussing the topics.
- T asks Ss to do the survey in groups of 4.
- T models some questions to check:
"Who used to get up late / ride bicycle too fast, ...?"

E. Consolidation unit Our past

T asks students to summarize the conversation between Nga and her Grandma.

F. Homework

- Prepare Speak - Language focus 4
- Do exercise 1 + 2 in workbook

Đồng bộ tài khoản