SKKN động cơ của học sinh, thái độ của cha mẹ ảnh hưởng đến việc học tiếng Anh của các em học sinh trường THPT

Chia sẻ: Xuan | Ngày: | 1 tài liệu

0
76
lượt xem
7
download
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
SKKN động cơ của học sinh, thái độ của cha mẹ ảnh hưởng đến việc học tiếng Anh của các em học sinh trường THPT

SKKN động cơ của học sinh, thái độ của cha mẹ ảnh hưởng đến việc học tiếng Anh của các em học sinh trường THPT
Mô tả bộ sưu tập

Nhằm giúp quý thầy cô giáo-cán bộ các trường mầm non, tiểu học, THCS và THPT nâng cao kiến thức và kinh nghiệm của mình trong công tác giáo dục, Thư viện Elib đã tuyển chọn các sáng kiến kinh nghiệm có giá trị trong bộ sưu tập SKKN động cơ của học sinh, thái độ của cha mẹ ảnh hưởng đến việc học tiếng Anh của các em học sinh trường THPT. Bao gồm các đề tài sáng kiến kinh nghiệm được chọn lọc từ các thầy cô giáo, các cán bộ quản lý giàu kinh nghiệm và sáng tạo. Mời quý thầy cô giáo, các cán bộ quản lý giáo dục tham khảo nhằm nâng cao hiệu quả giáo dục và quản lý trong nhà trường.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
SKKN động cơ của học sinh, thái độ của cha mẹ ảnh hưởng đến việc học tiếng Anh của các em học sinh trường THPT

SKKN động cơ của học sinh, thái độ của cha mẹ ảnh hưởng đến việc học tiếng Anh của các em học sinh trường THPT
Tóm tắt nội dung

Dưới đây là phần trích dẫn nội dung của đề tài sáng kiến kinh nghiệm đầu tiên trong bộ sưu tập SKKN động cơ của học sinh, thái độ của cha mẹ ảnh hưởng đến việc học tiếng Anh của các em học sinh trường THPT:

CHAPTER 1: INTRODUCTION
This introductory chapter provides three parts: the reason for choosing the topic, the aims of the study, the scope and significance of the study.
1.1 Reasons for choosing the topic
The study of motivation in second language acquisition (SLA) has become an important research topic with the development of socio-educational model on second language (L2) motivation (Gardner & Lambert, 1972; Gardner, 1985; Gardner & MacIntyre, 1993; Tremblay & Gardner, 1995). According to Gardner and Lambert (1972), motivation to learn an L2 is grounded in positive attitudes toward the L2 community and in a desire to communicate with valued members of that community and become similar to them. This desire is integrative orientation, which is a support for language learning, while an instrumental orientation is associated with the desire to learn L2 for pragmatic gains such as getting a better job or higher salary (Dornyei, 2001; Gardner & Lambert, 1972).
L2 motivation is indeed a prerequisite condition for the success of L2 learners like food for the brain. Successful language learning can only take place if the learner has goals and an inner drive to achieve these goals (Crookes & Schmidt, 1991). L2 motivation can be seen as a desire to study the foreign language to understand and use the language that learners are learning and to serve their purposes. For example, motivation in learning English as a foreign language (EFL) involves a student’s desire to participate in the English learning process (Gardner, 1985). Without L2 motivation, learners would feel bored, and then they just learn to pass the exams or please their parents (Krashen, 1982). Gradually, they would be afraid of studying L2.
Motivation plays a significant role in the process of learning a language. Language teachers cannot effectively teach a language if they do not understand the relationship between motivation and its effect on language acquisition as well as its affecting factors. The core of motivation is what might be called passion, which relates to a person's intrinsic goals and desires. Successful learners know their preferences, their strengths and weaknesses, and effectively utilize strengths and compensate for weaknesses. Successful language learning is linked to the learner’s passion (Karaoglu, 2008).
One of the factors affecting L2 motivation maintaining is parents. Parents can be considered as the most important in increasing and maintaining student motivation in L2 learning. According to Wlodkowski and Jaynes (1990), parents can greatly influence and maintain their child’s motivation for a lifetime. Parental influences are an integral part of students’ motivation. Indeed, the home environment and family support may be major factors influencing the school student (Walberg, Paschal, & Weinstein, 1985 as cited in Hein & Wimer, 2007). Fortunately, many modern parents nowadays are aware of the fact that failure or success of their children depends greatly on the parents themselves - “the first and long life teacher” (Hein & Wimer, 2007). In order to succeed in education in general and in teaching English in particular, teachers should understand the factors affecting student motivation. Once teachers can understand the parental influence, they would probably find ways to cooperate with parents to motivate students more so that the students could be successful English learners.

Mời quý thầy cô giáo và các cán bộ quản lý xem tiếp đề tài sáng kiến kinh nghiệm này hoặc xem thêm các đề tài khác trong bộ sưu tập SKKN động cơ của học sinh, thái độ của cha mẹ ảnh hưởng đến việc học tiếng Anh của các em học sinh trường THPT. Hoặc download về làm tài liệu tham khảo phục vụ công tác quản lý và giảng dạy trong nhà trường.
Đồng bộ tài khoản