SKKN phát huy hiệu quả của việc chữa bài khi dạy viết luận cho đội tuyển học sinh giỏi tiếng Anh trường THPT chuyên Hưng Yên

Chia sẻ: Xuan | Ngày: | 1 tài liệu

0
64
lượt xem
11
download
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
SKKN phát huy hiệu quả của việc chữa bài khi dạy viết luận cho đội tuyển học sinh giỏi tiếng Anh trường THPT chuyên Hưng Yên

SKKN phát huy hiệu quả của việc chữa bài khi dạy viết luận cho đội tuyển học sinh giỏi tiếng Anh trường THPT chuyên Hưng Yên
Mô tả bộ sưu tập

Bao gồm các đề tài sáng kiến kinh nghiệm về quản lý, giảng dạy và phương pháp học tập có hiệu quả, bộ sưu tập SKKN phát huy hiệu quả của việc chữa bài khi dạy viết luận cho đội tuyển học sinh giỏi tiếng Anh trường THPT chuyên Hưng Yên nhất định sẽ hữu ích đối với quý bạn đọc. Bộ sưu tập này được chúng tôi sưu tầm và chọn lọc từ các đề tài sáng kiến kinh nghiệm có giá trị ứng dụng thực tiễn cao. Chúng tôi hi vọng, các tài liệu trong bộ sưu tập này sẽ giúp ích cho quý thầy cô giáo, các cán bộ quản lý nâng cao kinh nghiệm giảng dạy và quản lý giáo dục.

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
SKKN phát huy hiệu quả của việc chữa bài khi dạy viết luận cho đội tuyển học sinh giỏi tiếng Anh trường THPT chuyên Hưng Yên

SKKN phát huy hiệu quả của việc chữa bài khi dạy viết luận cho đội tuyển học sinh giỏi tiếng Anh trường THPT chuyên Hưng Yên
Tóm tắt nội dung

Mời quý thầy cô giáo và các cán bộ quản lý tham khảo phần trích dẫn nội dung của đề tài sáng kiến kinh nghiệm đầu tiên trong bộ sưu tập SKKN phát huy hiệu quả của việc chữa bài khi dạy viết luận cho đội tuyển học sinh giỏi tiếng Anh trường THPT chuyên Hưng Yên dưới đây:

CHAPTER ONE: INTRODUCTION

1. Reasons for choosing the topic.
Nowadays, English is considered to be one of the key factors that help our country make faster progress on the way of industrialization and modernization. Therefore, the demand to use English fluently as well as to master the four basic skills is becoming essential among all students. Of the four skills, writing seems to be the most difficult but really important. Therefore, helping students enhance their writing skills is one of the teachers’ responsibilities. This can be done in a number of ways. Second language writers often benefit most and make most progress, when teachers contribute to this goal through a variety of intervention strategies available in classroom settings.
Feedback is universally viewed as crucial for stimulating and consolidating learning and its significance has been recognized by those working in the field of second language learning in general and second language writing in particular. Its importance is acknowledged in process-based classrooms where it forms the key element of the students’ growing control of their composition skills and also by genre-based teachers who exploit scaffold techniques as their teaching method to build learners’ confidence. From an interactionist’s perspective, feedback is considered to be the mean of establishing the significance of reader responses in shaping meanings.
However, while feedback plays a central aspect of writing programs, the research literature has not been raised positive about its importance in writing development and it appears that teachers often adopt the sense that they do not bring feedback to its fullest potential. Many questions involving feedback remain unanswered or partially addressed: Does it make difference to students’ writing? If so, in what areas? What is the best way of delivering feedback? Can error correction and form-focused feedback have long-term benefits on students’ writing? Can technology play a greater part in giving feedback? What role can peers’ feedback play in writing development? How far does culture play a part in students’ response to feedback? How can teacher feedback enhance students’ ability to independently reflect on their writing? What are the implications of feedback for teacher control and text appropriation? And just as importantly, what are students’ preferences for feedback and error correction? It is assumed that students’ beliefs about what constitutes effective feedback and their expectations regarding teachers’ paper- marking techniques may influence effectiveness of such feedback (Schulz, 1996).
In reality, when I teach writing skills for my gifted students in Hung Yen Specialised High School , I have found that corrective feedback is of great importance for students to make progress in writing essays. That’s the reasons why I choose the topic as my study with the hope that the results will raise teachers’ awareness regarding the way they provide feedback to their students. The importance of writing skill to students call for adjustments to be made to the methodology of teaching writing and the use of written feedback and oral feedback are of significant value in this research.
2 . Aims of the study
The purpose of this study is to investigate the practices related to corrective feedback on student writing with respect to the correction focus and correction- delivering strategies to improve writing skill especially writing an essay for gifted students in Hung Yen Specialised school. Within this context, the thesis is expected to generate some recommendations and suggestions for the teachers to deliver more effective feedback. 

Quý thầy cô giáo và các cán bộ quản lý có thể tham khảo đầy đủ đề tài sáng kiến kinh nghiệm này và xem thêm các tài liệu khác trong bộ sưu tập SKKN phát huy hiệu quả của việc chữa bài khi dạy viết luận cho đội tuyển học sinh giỏi tiếng Anh trường THPT chuyên Hưng Yên. Hoặc download về làm tài liệu tham khảo phục vụ cho công tác dạy và học ngày càng hiệu quả.
Đồng bộ tài khoản