SKKN phát huy hiệu quả hoạt động cặp, nhóm trong quá trình dạy học tiếng Anh ở trường PTTH

Chia sẻ: Xuan | Ngày: | 1 tài liệu

0
221
lượt xem
13
download
  Download Vui lòng tải xuống để xem file gốc
   Like fanpage Bài giảng Giáo án THPT để cùng chia sẻ kinh nghiệm giảng dạy
SKKN phát huy hiệu quả hoạt động cặp, nhóm trong quá trình dạy học tiếng Anh ở trường PTTH

SKKN phát huy hiệu quả hoạt động cặp, nhóm trong quá trình dạy học tiếng Anh ở trường PTTH
Mô tả bộ sưu tập

Mời quý thầy cô giáo tham khảo các sáng kiến kiến kinh nghiệm được chúng tôi tổng hợp trong bộ sưu tập SKKN phát huy hiệu quả hoạt động cặp, nhóm trong quá trình dạy học tiếng Anh ở trường PTTH. Bao gồm các đề tài sáng kiến kinh nghiệm có giá trị ứng dụng thực tiễn cao nhằm giúp quý thầy cô, các cán bộ quản lý nâng cao kinh nghiệm cũng như hiệu quả công việc của mình. Mời quý thầy cô tham khảo!

LIKE NẾU BẠN THÍCH BỘ SƯU TẬP
Xem Giáo viên khác thảo luận gì về BST
SKKN phát huy hiệu quả hoạt động cặp, nhóm trong quá trình dạy học tiếng Anh ở trường PTTH

SKKN phát huy hiệu quả hoạt động cặp, nhóm trong quá trình dạy học tiếng Anh ở trường PTTH
Tóm tắt nội dung

Dưới đây là phần trích dẫn nội dung của đề tài sáng kiến kinh nghiệm đầu tiên được lấy ra từ BST SKKN phát huy hiệu quả hoạt động cặp, nhóm trong quá trình dạy học tiếng Anh ở trường PTTH:

A. REASONS FOR CHOOSING THE RESEARCH
- Pair work and group work are the main activities in teaching English at schools.
- Teachers at high shools are in the period of getting used to new English textbook. Pair work and group work didn’t use to be organized in class, so a lot of us – teachers of English at high school – get stuck in organizing pair work and group work effectively.
- Some teachers haven’t been clearly aware of the roles of pair work and group work in teaching and learning a foreign language.

B. AIMS OF THE RESEARCH
- To introduce pair work and group work and to show the advantages of working in pairs and groups.
- To show how to organize pair and group work effectively and how to deal with initial problems that may arise.
- To show how pair and group work can be used for various classroom activities.
- To give teachers confidence in using pair and group work themselves.

C. SCOPE, OBJECT AND RESEARCHING METHOD
- Scope: Researching in the process of teaching English at Dao Duy Tu high school.
- Object: This subject is concerned with ways of organizing activities in the class.
- Researching method: Reading reference books, discussing with other teachers, applying in teaching, observing and drawing out experiences.

D. CONTENT
I. GENERAL INTRODUCTION

1. What are pair work and group work?
1.1 Pair work:
The teacher devices the whole class into pairs. Every student works with his or her partner and all the pairs work at the same time. The teacher walks around, listens and intervenes little if necessary.
1.2 Group work:
Students work in small groups (of four or five) on tasks that entail interaction: conveying information, for example, or group decision making. All the groups work at the same time. The teacher walks around listening, intervenes little if necessary.
2. Main advantages, problems and solution to the problems.
For certain types of activity, pairwork and groupwork have number of advantages over working with the whole class together. Teachers should think what the main advantages are, and also what problems might be involved in pairwork, groupwork and the solutions for these. 

Quý thầy cô giáo và các cán bộ quản lý có thể tham khảo đầy đủ đề tài sáng kiến kinh nghiệm này và xem thêm các đề tài khác trong bộ sưu tập SKKN phát huy hiệu quả hoạt động cặp, nhóm trong quá trình dạy học tiếng Anh ở trường PTTH. Hoặc download về làm tài liệu tham khảo phục vụ cho công tác dạy học và quản lý ngày càng hiệu quả.
Đồng bộ tài khoản