Unit 10 lớp 12: Endangered species-Writing

Bài học Unit 10 Lớp 12 Endangered species phần Writing giúp các em hình thành những ý tưởng giải pháp để bảo vệ động vật quý hiếm. Qua đó viết một đoạn văn ngắn trình bày những quan điểm của bản thân về vấn đề được nhắc đến.

Unit 10 lớp 12: Endangered species-Writing

1. Task 1 Writing Unit 9 lớp 12

Work in pairs. Suggest possible measures that should be taken to solve the following problems (Làm việc từng đôi. Đề nghị những biện pháp có thể thực hiện nên được áp dụng để giải quyết những vấn đề sau)

  • People do not know much about the need to protect rare and endangered animals. (Người ta không biết nhiều về nhu cầu bảo vệ động vật quý hiếm và động vật có nguy cơ tuyệt chủng.)
  • Projects to save endangered animals do not have sufficient funds (Các dự án cứu động vật hoang dã không có đủ nguồn trợ cấp.)
  • The habitats for endangered animals are being seriously damaged and polluted. (Môi trường sống của các động vật có nguy cơ bị tuyệt chủng và ô nhiễm.)
  • People who live in or near endangered animals’ habitats have poor living conditions and rely mostly on wildlife products for their livelihood. (Những người sống trong hoặc gần những sinh cảnh của động vật có nguy cơ tuyệt chủng có điều kiện sống nghèo nàn và chủ yếu dựa vào các sản phẩm động vật hoang dã để kiếm sống.)
  • Some countries do not have laws to protect endangered animals. (Một số quốc gia không có luật pháp để bảo vệ các động vật có nguy cơ tuyệt chủng.)
  • People keep buying fashionable wildlife products. (Mọi người tiếp tục mua các sản phẩm động vật hoang dã thời trang.)
  • There are not enough wildlife habitat reserves. (Trữ lượng động vật hoang dã không có đủ.)

Guide to answer

People do not know much about the need to protect rare and endangered animals.

⇒ We should raise people's awareness (Chúng ta nên nâng cao nhận thức của mọi người)

Projects to save endangered animals do not have sufficient funds

⇒ We should raise money from individuals and some organizations (Chúng ta nên quyên góp tiền từ một vài cá nhân và tổ chức)

The habitats for endangered animals are being seriously damaged and polluted.

⇒ We should develop wildlife habitat reserves. (Chúng ta nên thành lập các khu bảo tồn môi trường sống của động vật hoang dã.)

2. Task 2 Writing Unit 9 lớp 12

Write a paragraph about measures to protect endangered animals, using the ideas discussed in Task 1. Begin your paragraph with (Viết một đoạn văn về những biện pháp để bảo vệ động vật lâm nguy, dùng ý tưởng được thảo luận ở bài 1. Bắt đầu đoạn văn của em với...)

There are a number of measures that should be taken to protect endangered animals ...

Guide to answer

There are a number of measures that should be taken to protect endangered animals. First, people should organize different activities to raise people’s awareness of the urgent needs to protect these animals. For example they hold international conferences, seminars and forums about the great importance of ecology and biodiversity. At the same time they should appeal to governmental agencies in the world to contribute to the programmes of protecting and preserving plants and animals that are driven to the verge of extinction. In addition, people should contribute to the fund of preserving the earth’s valuable natural resources for future generations. Besides these, governments should enact laws to ban activities that can damage or destroy the nature. If these measures are taken, our planet might be a peaceful and beautiful place for all kinds of beings to live in.

Tạm dịch

Có một số biện pháp cần được thực hiện để bảo vệ các động vật có nguy cơ tuyệt chủng. Thứ nhất, mọi người nên tổ chức các hoạt động khác nhau để nâng cao nhận thức của người dân về những nhu cầu cấp bách để bảo vệ những động vật này. Ví dụ tổ chức các hội nghị, hội thảo và diễn đàn quốc tế về tầm quan trọng lớn của sinh thái và đa dạng sinh học. Đồng thời, kêu gọi các cơ quan chính phủ trên thế giới đóng góp cho các chương trình bảo vệ và bảo vệ thực vật và động vật đang bị đe doạ tuyệt chủng. Ngoài ra, mọi người nên đóng góp vào quỹ bảo tồn tài nguyên thiên nhiên quý giá của trái đất cho các thế hệ tương lai. Ngoài ra, các chính phủ nên ban hành luật cấm các hoạt động có thể làm hỏng hoặc hủy diệt bản chất. Nếu những biện pháp này được thực hiện, hành tinh của chúng ta có thể là một nơi yên bình và đẹp đẽ cho tất cả các loại cùng chung sống.

3. Practice

Choose the best sentence that can be made from the words given (Chọn câu đúng nhất từ các từ cho trước)

1. we I dependent/ nature/ cannot survive ourselves/ without wildlife

a. As we are dependent on nature and we cannot survive ourselves without wildlife.

b. We dependent on nature and therefore cannot survive ourselves without wildlife.

c. We are dependent on nature and so cannot survive ourselves without wildlife.

d. We are dependent on nature and cannot survive ourselves without wildlife.

2. environmental education/ help/ spread/ environmental awareness/ share practical techniques/ solve the environmental problems

a. Environmental education to help for spreading environmental awareness and sharing- practical techniques to solve the environmental problems.

b. Because environmental education helps to spread environmental awareness and shares practical techniques to solve the environmental problems.

c. Environmental education helps to spread environmental awareness and shares practical techniques to solve the environmental problems.

d. Environmental education that helps to spread environmental awareness and sharing practical techniques to solve the environmental problems.

3. we/ engage/ individuals/ appreciate nature/ the relationship/ they have with wildlife

a. We should engage individuals to appreciate nature and the relationship that they have with wildlife.

b. We might engage individuals for appreciating nature and the relationship that they have with wildlife.

c. We must engage individuals to appreciate nature and the relationship when they have with wildlife.

d. We need engaging individuals to appreciate nature and the relationship which they have with wildlife.

4. everyone/ pick up/ one piece of trash/ a day/ about 6. 6 billion pieces less

a. If everyone picked up one piece of trash a day, there would be about 6. 6 billion pieces less.

b. When everyone will pick up one piece of trash a day, about 6. 6 billion pieces would be less.

c. Because everyone picks up one piece of trash a day, about 6. 6 billion pieces is less.

d. Unless everyone picked up one piece of trash a day, there will be about 6. 6 billion pieces less.

5. you/ conserve energy/ go to school or to work by bus/ turn off your electric devices/ you are not using them

a. As you want to conserve energy, go to school or to work by bus and so turn off your electric devices when you are not using them.

b. If you want to conserve energy, go to school or to work by bus together with turn off ,your electric devices when you are not. using them.

c. Suppose you want to conserve energy, go to school or to work by bus and turn off your electric devices when you are not using them.

d. When you want to conserve energy, you needn't go to school or to work by bus and turn off your electric devices when you are not using them.

4. Conclusion

Qua bài học này các em cần lưu ý một số từ vựng sau

  • project ['prədʒekt] (n): dự án,kế hoạch
  • fashionable (adj): lịch sự, sang trọng
  • livelihood ['laivlihud] (n): cách kiếm sống
  • numerous ['nju:mərəs] (adj): đông đảo
  • poach [pout∫] (v): săn trộm, xâm phạm
  • ecosystem [,eikou'sistəm] (n): hệ sinh thái
  • verge [və:dʒ] (n): bờ, ven
  • secret ['si:krit] (a) (n): thầm kín, bí mật
  • dynamic (a) (n): động lực, năng nổ
Ngày:19/08/2020 Chia sẻ bởi:Chương

CÓ THỂ BẠN QUAN TÂM